Merkbekendheid blijft een heikel punt, zowel voor beginnende ondernemers als ervaren rotten in het vak. Met deze 5 handige tips helpen wij je alvast op weg.
Samenwerkingen voor meer merkbekendheid
Misschien wel de meest voor de hand liggende. Zoek merken of bedrijven die complementair zijn aan jouw business en ga een constructief partnership aan met hen. Durf out of the box en out of your comfort zone te denken.
Als kledingmerk kan je jezelf perfect koppelen aan een illustrator met dezelfde mindset of waarom geen meubelzaak die dezelfde waarden draagt. Denk ook hier steeds vanuit jouw doelgroep en versterk zo elkaars merk.
Wees aanwezig
Is een uitgebreid partnership met een ander bedrijf nog een stap te ver voor jou? Ga dan na hoe je toch via andere kanalen aanwezig kan zijn bij jouw doelgroep.
Heb je een vlotte pen? Schrijf dan een gastblog voor dat bedrijf. Of benader een influencer uit jouw doelgroep en check of zij ambassadeur van jouw merk willen worden.
Meten is weten
Durf je statistieken onder ogen te komen.
Via welke kanalen vinden klanten jou en je product? Welke pagina’s scoren goed op jouw website? Welke social posts krijgen het meeste engagement?
Probeer!
Aansluitend bij het vorige punt, speel met de copy op je website en andere kanalen en test welke teksten het meeste respons genereren.
Kijk hier ook eens kritisch naar je call to action. Ben je duidelijk genoeg met je oproep? Resoneert deze bij jouw doelgroep?
Iedereen houdt van cadeautjes
Heb je de optie om iets extra’s te doen of geven bij jouw product? Denk dan eens na hoe je dit kan inzetten om je merkbekendheid nog te vergroten.
Beloon je klanten als ze nieuwe klanten aanbrengen of verras de nieuwkomers met iets extra’s.
Onmisbaar hier is natuurlijk dat je het zo laagdrempelig mogelijk maakt om jouw merk en producten te delen op alle mogelijke manieren. Social media is hier een zeer belangrijke tool.
Zoek jij nog hulp bij het vergroten van jouw merkbekenheid? Contacteer ons.